Voorbeelden van Beursvloer matches
Sociale impact maken voor de samenleving; daar draait het om bij het maken van matches tijdens de Beursvloer. Ondernemers die maatschappelijk betrokken ondernemen, zetten zich in voor de buurt en de lokale gemeenschap. Bij voorkeur is de match tweerichtingsverkeer waardoor er een gelijkwaardig partnerschap ontstaat. Bij elk aanbod dus een tegenprestatie.
Hoek Menskracht & Hand-en-spandiensten
- Stichting M.E.E.R.Groen werkt via ecologisch natuur- en groenbeheer aan een groenere wereld. EXPO Greater Amsterdam wilde graag bijdragen aan een groenere omgeving en meer biodiversiteit. Het begin van een vruchtbare samenwerking die resulteerde in het planten van maar liefst duizend ‘adoptieboompjes’.
- Heemtuin De Heimanshof had vrijwilligers nodig voor wat zwaarder werk. Kr8ig Outdoor Sport had enkele leden die wel hun handen uit de mouw wilden steken. Tegenprestatie: planten voor de aankleding van het Kr8ig terrein.
Hoek Materialen & Faciliteiten
- MeerRadio was opzoek naar een koffiemachine. Een vertegenwoordiger van Rotary Haarlemmermeer 1852 ving die hulpvraag op tijdens de afsluitende netwerkborrel. Hij had een splinternieuwe koffiemachine die weg mocht. Tegenprestatie: Als gast in Zakenplatform. Dus zelfs tijdens de borrel worden nog matches gemaakt!
- Scouting Rijnland zocht spelmateriaal om tijdens hun 90-jarig jubileumkamp te gebruiken. Team Sportservice Haarlemmermeer had het spelmateriaal te leen. Tegenprestatie: een aantal keren de bus rijden voor ouderen naar een Sportservice activiteit.
Hoek Marketing & Communicatie
- Mantelzorg & Meer was opzoek naar meer promotie. MeerBusiness bood aan een promotieartikel te plaatsen in hun nieuwsbrief die naar 9500 ondernemers in de regio gaat. Tegenprestatie: Geen.
- Een dansvereniging was opzoek naar een leuk uitje voor de kinderen. Een touringcarbedrijf bood aan om met de kinderen op stap te gaan in hun touringcar. Tegenprestatie: De kinderen stonden model voor de foto voor de bestickering van de touringcar.
Hoek Advies & Training
- Energiebank Haarlemmermeer had advies nodig over het gebruik van social media. RedFoxBlue bood ze een training Social Media aan. Tegenprestatie: Geen.
- RIBW K/AM was opzoek naar een training om de zelfredzaamheid van jongeren te versterken. Sein op Groen bood die training aan. Tegenprestatie: Promotie van Sein op Groen via een post op LinkedIn.
- De Heimanshof wilde haar statuten actualiseren en had advies hierover nodig. Novitarius bood dit advies aan. Tegenprestatie: Een mooie rondleiding in de tuin en een presentatie.
(update, 16 september 2024)